top of page
  • Writer's pictureCosta Natanel

חידודים בדרך

כמטפל וכאדם אני משתדל תמיד לשאול שאלות שיחדדו את המשך דרכי,

שאלות שהתשובות שלהן לפעמים מאוד רחוקות.

לאחרונה התחלתי ללמוד טארוט

כן זה עם הקלפים והמכשפות,

וכשאני מספר את זה סביבי תמיד מורמת גבה אחת או שתיים.

אני אגיע לטארוט תיכף אבל יותר חשוב לי להסביר איך הגעתי לשם,

התחלתי לטפל לפני בערך חמש שנים ועם הזמן אני אוסף כלים טיפוליים מקצועיות ומיומנות

אבל משהו לא הסתדר לי לא היה מדוייק ולא ידעתי מה ,

ולפני כמה זמן האסימון נפל הבנתי שלא שאלתי את השאלות הנכונות

לא ,מה אני צריך לעשות כדי להיות מטפל טוב?

אלא, מה זה אומר להיות מטפל?

או יותר נכון מה זה אומר להיות אני ומטפל?

אם אתם מצפים למצוא פה תשובה לשאלות כאלה לא תמצאו, אני רק אשתף את דרכי שלי ואת החוויות שלי.

הגעתי למסקנה פשוטה אבל כזו ששינתה הכל מבחינתי

"טיפול הוא תקשורת "

ומפה הכל נפתח ומשם נפתחו עוד אין ספור שאלות

מה זה תקשורת ?

איך מתקשרים עם המודע?

עם התת מודע?

עם הגוף?

עם אנשים?

עם חיות וצמחים?

עם עצמי?

והבנתי משהו ,התקשורת הכי בסיסית שלנו היא דרך סמלים

הפרסומות שלנו מלאות בהן התקשורת בין הורה לילד שלו היא בסמלים , צבעים מעוררים בנו דברים, הרפואה הסינית שאני כל כך אוהב בנויה על סמלים, הדתות שלנו מלאות בהן

כי בסמל יש משהו ראשוני הוא לא נותן לך זמן לעכל שכלית את מה שאתה רואה ואז אתה בחוויה.

למשל מקרה אקטואלי אישה חושפת שד במחאה,

זה מיני?

זה אמהות?

זה נשיות?

וזה ישר מעורר בנו דברים.

(אני לא אומר מה נכון ומה דעתי )

עוד דוגמה

מישהו שורף את דגל ישראל

על פניו זה בן אדם ששורף חתיכת בד עם ציור אבל הציור הזה הוא סמל שמסמל הסטוריה כאב שמחה אהבה שנאה וכל זה ועוד ב 8 קווים ו2 צבעים

ופה נכנס הטארוט

מעבר לזה שבהסטוריה לקחו אותו ככלי לגילוי עתידות ולכישוף ושהוא משוייך רבות לשרלטנות ומושא ללגלוג

הטארוט הוא כלי שמלא בסימבוליזם מורכב

הוא ממש שפה שלמה של סמלים וצורות

סמלים שכולנו יכולים להבין ברמה הכי ראשונית ואינטואיטיבית שלנו

ודרכם דרך השפה הזאת לעורר בנו דברים מאוד עמוקים שהסתרנו או חסמנו

כי שוב לסמלים יש את הכח לדבר מעבר למחסומים

אני עוד אדבר הרבה על סמלים על תקשורת ועל שפות תקשורת

אבל כרגע אני משאיר אתכן ואתכם עם הסיפור שהביא אותי ללמוד דבר כל כך רחוק אבל בעצם כל כך קרוב

יום נהדר


42 views0 comments
bottom of page